Abonnementsbetingelser
Salinas Slik Abonnementsbetingelser
Disse betingelser gælder for www.salinasslik.dk, der tilbyder produkter på deres Websitet og leveres i henhold til Abonnementer. Læs venligst disse handelsbetingelser. Ved at bruge Websitet eller ansøge om et abonnement via Websitet, accepterer du vilkårene og indvilliger i at være bundet af dem. Vi anbefaler, at du printer en kopi af disse vilkår. Handelsbetingelserne er der for at beskytte dig som forbruger, så det er vigtigt, at du forstår alle detaljer. Har du derfor spørgsmål til vores handelsbetingelser, så er du altid meget velkommen til at kontakte os på mail spis@salinasslik.dk.
1. Oplysninger om os
SALINAS SLIK APS
Mail: spis@salinasslik.dk
Amaliegade 36, st. tv.
1256 København K
CVR: 42292109
2. Ansøgning og hyppighed
2.1. Du kan kun tegne et abonnement, hvis du er mindst 18 år. Du skal også være opmærksom på, at Websitet kun kan forhandle Abonnementer til levering af Produkter til adresser i Danmark (dette ikke adresser på Grønland og Færøerne).
2.2. Når du har bestilt et abonnement via Websitet, vil vi bekræfte bestillingen ved at sende en besked til din indtastede e-mailadresse. Aftalen mellem dig og Salinasslik er først indgået, når vi i en ny e-mail til dig bekræfter, at boksen er blevet eller vil blive sendt til dig.
2.3. Abonnement aftalen medfører, at du én gang pr. kalendermåned, får leveret en boks til den adresse, du har angivet. Visse særlige Abonnementer kan være begrænset til én levering, således at aftalen kun gælder for denne konkrete levering og automatisk ophør derefter. Vores box er typisk sammensat af flere (3-10) forskellige produkter, der leveres i en boks. Produkterne kan være specialstørrelser, herunder fuld størrelse, rejsestørrelse og/eller prøvestørrelse.
2.4. Vi forbeholder os ret til at afstå fra at handle med dig uden begrundelse.
3. Priser
3.1. Med undtagelse af åbenlyse typografiske fejl gælder de priser og fragtomkostninger, der til enhver tid er angivet på websitet. Priserne er inklusive moms.
3.2. Prisen for et abonnement består normalt af et periodemæssigt abonnementsgebyr (f.eks. et månedligt gebyr). De priser, der er gældende for dit abonnement, er fremhævet i forbindelse med bestilling af Salinas Box abonnement.
3.3. Priser og forsendelsesomkostninger kan ændres til enhver tid. Du er bundet af de priser, der gælder på det tidspunkt, du har tegnet dit abonnement, medmindre vi giver dig besked om prisændringer, og du ikke inden for 20 dage fra den dato, hvor meddelelsen er sendt, meddeler Salinas Slik, at du ikke accepterer sådanne ændrede vilkår (Salinas Slik boks abonnementet vil herved omgående ophøre).
3.4. Intentionen med dit personlige link indeholdende en rabatkode til et abonnement er til for at tiltrække nye betalende medlemmer gennem dit eget netværk. Denne rabatkode må ikke bruges med kommercielle formål og/eller i andre sammenhænge end tiltænkt. Derudover er det på ingen måde tilladt at bruge Salinas Slik brandnavnet eller andre versioner (som resultat af stavefejl) i div. URL-kombinationer for at tiltrække trafik med det formål at videredistribuere førnævnte rabatkode.
4. Betaling
4.1. Ved indgåelse af dit abonnement, accepterer du at betale det periodemæssige abonnementsgebyr, indtil abonnementet opsiges.
4.2. Det første periodemæssige abonnementsgebyr betales straks i forbindelse med din bestilling af abonnementet. Efterfølgende vil periodemæssige abonnementsgebyrer betales normalt sidste hverdag i måneden forinden. Hvis din bestilling af abonnementet ikke imødekommes (jf. punkt 2.4), vil der ikke blive betalt noget gebyr. OBS: Tilmelder du dig inden måneds udsendelse, vil du først blive trukket for foregående måneds box produkter (såfremt denne ikke er udsolgt) og derefter den aktuelle måneds box. Der vil gå ca. en uge mellem betalingerne.
4.3. Betaling skal ske med kredit- eller betalingskort (Dankort, visakort mv.). Du accepterer, at vi kan opkræve periodemæssige abonnementsgebyrer fra dit kredit- eller betalingskort uden yderligere godkendelse, indtil du ændrer din betaling via din konto på websitet eller ved at du sender en e-mail til spis@salinasslik.dk (med tillæg af den tid, vi med rimelighed har brug for at ændre betalingen).
4.4. Betaling kan også ske med et af box udstedt gavekort eller vouchers (under iagttagelse af de betingelser, der fremgår af den pågældende voucher eller gavekort).
4.5. Vi forbeholder os ret til at foretage et kredittjek på dig.
4.6. Skal du ændre (herunder slette eller fornye) dit kredit- eller betalingskort, kan du foretage ændringerne for din betaling via din konto på websitet eller ved at du sender en e-mail til spis@salinasslik.dk (med tillæg af den tid, vi med rimelighed har brug for at ændre betalingen).
4.7. Vi gør opmærksom på, at tilbud og rabatter ikke kan kombineres med eksisterende rabatter, nedsatte varer eller priskampagner.
5. Leveringstid
5.1. Efter indgåelse af et abonnement, vil du modtage Salinas box produkter hver måned. Afhængig af hvornår i en kalendermåned du har tegnet et abonnement, vil de første produkter blive leveret i løbet af samme måned eller næste måned. En anslået leveringstid er angivet i den meddelelse, du modtager, når Salinas produktet er blevet eller vil blive sendt til dig.
5.2. Hvis et produkt er udsolgt, forbeholder vi os retten til ikke at levere det pågældende produkt i den aktuelle kalendermåned. Det vil i så fald ikke blive betalt noget abonnementsgebyr for den pågældende måned.
6. Opsigelse og automatisk fornyelse
6.1. Du og Salinas kan til enhver tid og uden begrundelse opsige abonnementet til ophør ved udløbet af den til enhver tid gældende abonnementsperiode.
6.2. Du kan afmelde eller pause dit Salinas abonnement via spies@salinasslik.dk. Ved afmelding mister du alle fordelene og medlemsrabatter.
7. Fortrydelsesret
7.1. Såfremt du er en forbruger, kan du lovligt ombestemme dig inden for 14 dage ("fortrydelsesfrist") fra den dag du modtager et abonnement produkt. Denne fortrydelsesfrist skal altid omfatte mindst syv arbejdsdage.
7.2. Du kan kun udøve din fortrydelsesret, hvis abonnement produkterne i al væsentlighed er uændret. Dette gælder ikke, hvis produktet er blevet beskadiget eller ændret på en måde der ikke kan henføres til dig.
7.3. Du udøver din fortrydelsesret ved at kontakte os inden udløbet af fortrydelsesfristen. Du betaler selv tilbage sendelsen.
7.4. Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer Salinas Slik, hvad du har betalt for produktet i overensstemmelse med vores returpolitik (jf. punkt 9 nedenfor).
7.5. Oplysninger om dine lovbestemte fortrydelsesret er også anført i vores meddelelse om, at et produkt er blevet eller vil blive sendt til dig.
8. Klager
8.1. Fra den 15. februar 2016 får alle forbrugere i EU desuden en ny fælles europæisk klageportal, der giver mulighed for at klage direkte til virksomheder i andre EU-lande. Hensigten med den europæiske klageportal er at gøre det nemmere for både forbrugere og netbutikker at håndtere klagesager på tværs af grænserne. Denne mulighed skal du naturligvis også have. Du kan finde link til klageportalen her http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Vi håber dog, at du vil tage eventuelle udfordringer direkte med os. Det er hurtigere for dig, og vi er klar ved telefonerne og tasterne, og vil meget gerne hjælpe.
9. Returpolitik
9.1. Hvis du returnerer et produkt til os, efter du har udøvet din fortrydelsesret (se punkt 7 ovenfor), vil vi gennemføre tilbagebetaling hurtigt muligt, og senest 14 dage fra den dato, vi har modtaget produktet retur. Vi vil således tilbagebetale produktets pris i forhold til den pris du har betalt.
9.2. Hvis du returnerer et produkt til os af andre grunde (f.eks. fordi du tror, at produktet er defekt), vil vi undersøge det returnerede produkt og give dig besked via e-mail inden for en rimelig tid vedrørende din tilbagebetaling. Vi udfører normalt tilbagebetaling snarest muligt og senest 14 dage fra den dato, hvor vi modtog information om, at købet ønskes annulleret. Vi vil således tilbagebetale produktets pris.
9.2.1. Som udgangspunkt vil vi tilbagebetale penge til dig med samme betalingsmetode, som du brugte til at gennemføre betaling til os.
10. Ansvar
10.1. Hvis du er en forbruger, reguleres vores ansvar for de leverede produkter af kapitlet vedrørende Forbrugerkøb i den danske købelov (LBKG 2003-03-28 nr 237). I øvrige tilfælde er vi kun ansvarlig for brud på disse vilkår, og kun for et samlet beløb svarende til dit årlige abonnementsgebyr, medmindre der foreligger tilfælde af grov uagtsomhed eller forsætlig adfærd. Disse begrænsninger gælder alene såfremt de er i overensstemmelse med gældende dansk lov.
11. Force Majeure
11.1. Salinas Slik er ikke ansvarlig for eventuel manglende opfyldelse eller forsinkelse i opfyldelsen af nogen af vores forpligtelser i henhold til et Abonnement, der er forårsaget af begivenheder uden for vores rimelige kontrol (force majeure).
11.2. Force majeure omfatter enhver handling, begivenhed, undladelse eller ulykke uden for vores rimelige kontrol og omfatter i særdeleshed (uden begrænsning) følgende:
11.2.1. Strejker, lockout eller andre faglige aktioner;
11.2.2. Civile uroligheder, oprør, invasion, terrorangreb eller trussel om terrorangreb, krig eller trussel eller forberedelse til krig;
11.2.3. Brand, eksplosion, storm, oversvømmelse, jordskælv, epidemier eller andre naturkatastrofer;
11.2.4. Umulighed af brug af jernbaner, skibsfart, fly, biltransport eller anden form for offentlig eller privat transport; og
1.2.5. Umulighed af brug af offentlige eller private telenet.
11.3. Vores ydelser i henhold til ethvert abonnement anses for at være suspenderet for den periode, hvor force majeure-hændelsen pågår. Salinas vil bruge vores rimelige bestræbelser på at bringe force majeure-hændelsen til ophør eller at finde en løsning, hvorved vores forpligtelser i henhold til abonnement kan gennemføres til trods for force majeure hændelsen.
12. Tredjeparts websteder
12.1. Dette website kan indeholde links til hjemmesider, der drives af en af vores partnere, annoncører eller tilknyttede selskaber eller andre tredjeparter. Bemærk, at vi ikke er ansvarlige for indholdet af sådanne hjemmesider eller de varer eller tjenester, der tilbydes der.
13. Meddelelser
13.1. Meddelelser til os, skal sendes til spis@salinasslik.dk. Meddelelser til dig sendes til den e-mail-adresse, du har angivet på websitet.
14. Intellektuel ejendomsret
14.1. Salinas Slik eller vores licensgivere ejer alle immaterielle rettigheder til websitet og alle materialer lagt ud på websitet. Disse rettigheder og materialer er beskyttet af copyright og enhver ret i denne forbindelse forbeholdes.
14.2. Du kan til personlig brug udskrive en kopi eller downloade uddrag af sider på webistet. Du må ikke bruge nogen del af vores ophavsretligt beskyttede materiale til kommercielle formål uden først at indhente en licens fra os eller vores licensgivere.
14.3. Ved tegning af et abonnement, giver du os en uigenkaldelig ret til at citere fra kommentarer om Salinas Slik, produkter og/eller abonnementer, som du har anført på websitet, blog eller sociale medier samt at bruge citater på vores website, på sociale medier og ved anden markedsføring.
15. Tilføjelser og ændringer
15.1. Vi kan fra tid til anden foretage tilføjelser eller ændringer til disse vilkår. Du er bundet af de forhold, der gælder på det tidspunkt, du har tegnet abonnement, medmindre vi underretter dig om ændringer i disse vilkår, og du ikke inden 60 dage fra den dato, hvor meddelelsen er sendt, informerer os om, at du ikke accepterer sådanne ændrede vilkår (i givet fald vil dit abonnementet vil straks ophøre).
16. Overdragelses af rettigheder og pligter
16.1. Du må ikke overdrage dine rettigheder eller forpligtelser i henhold til abonnementet uden vores forudgående skriftlige samtykke. Salinas Slik kan til enhver tid i din abonnementsperiode overdrage vores rettigheder eller forpligtelser i henhold til abonnementet.
17. Lovvalg og tvister
17.1. Disse vilkår og dit abonnement skal fortolkes og anvendes i overensstemmelse med dansk lovgivning. Tvister i anledning af disse vilkår eller dit abonnement, skal afgøres ved de danske civile domstole.
18. Gavekort
18.1. Køber af gavekortet har to ugers returret, hvor pengene kan tilbageføres. Pengene kan kun tilbageføres, såfremt gavekortet ikke er blevet indløst af modtageren.
18.2. Modtageren af gavekortet kan ikke få gavekortets værdi udbetalt.
18.3. Når gavekortet indløses, har modtager muligheden for at vælge mellem at modtage den aktuelle boks hurtigst muligt eller at få den første boks ved næste boks-udsendelse (3. eller 4. uge i hver måned).